Buss, båt, Finland och Arne skall fylla år.

13 augusti till 15 augusti en liten resa till Finland Helsingfors som jag inte har varit till.
Tur med vädret vilket har stor betydelse vid rundturen som beställts i förväg.
 
Musik och upp-(ut) klädda möttes vi av ombord.
 
Middag åt vi på en Italiensk restaurang. Det blev dyrt.
En familj från Österike var bordsgranne.
Jag kollar säkerheten.
Nästan bara barn på dansgolvet även efter kl.21 ???
Omtalade kyrkan både i skrift och bild.
Sibelius monument. 
Omtalad staty.
Vår båt.
Tigga mat lönar sej nog.
Vi avslutar med en mjukglass stadsbesöket, går sedan ombord.
Kaffe och whisky time.
Bekanta från Kungsgården och Kramfors var också med,
Nya båtgäster välkomnas ombord.
Det var många turister från Japan och Indien.
Vi satt i puben för att titta när vi lägger ut men stora män skymde utsikten. 
Jag köpte en bricka "Marimekko", när jag kom hem och tog bort prislappen står det Made i Sweden. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0