Bertil och Kerstin och berättelsen om en akvarell.

Och en katt som heter Tilda som gillar att söka solen på altanen.
Den här akvarellen gjorde jag till Peder, min tidigare man och pappa till mina döttrar. Gjord 1961, jag hade om jag kommer ihåg rätt dåligt med pengar.
 
Peder hade givit Bertil den som tänkte ge mej den, vi träffas nämligen på Psoriasisföreningens möten. Nu tyckte jag att akvarellen håller måttet och vill att Bertil behåller den, men passepartouten såg inte så fräsch ut mellan två glas som var på modet då att montera, var till Bertil och Kerstin när jag var till Härnösand och hämtade mina nya glasögon.
Eftersom jag hade en ram och en vit passepartout hemma var det lätt att fixa, blev bjuden på lunch och kaffe. Ett tack för allt de ställde upp för Peder som hade besvär med spriten. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0