Dotter och barnbarn på besök.

Oj vad mycket vi hann med och vad mycket vi åååååttttt!
 
De kom på f m torsdag den 15 oktober med hyrbil från Sundsvalls flygplats.
Jag hade gjort potatis och purjolökssoppa till lunch och mitt hembakade bröd.
 
Till middag hade jag gjort köttgryta på älgkött, innan vi åt den for vi till Styrnäs för att titta på min mormors grav och var hon hade bott, fast det blev lite funderingar om vilket hus, mitt minne stämde inte till hundra.
Därefter for vi och köpte grönkål, vitlök samt ett vitkålshuvud i Bjärtrå, tog sedan Mariebergsvägen, hittade en mysig brygga i Köja  där saker hände.
Hamnade sedan på Box, ett kort besök men fick några bilder.
 
På fredag var vi till Hola folkhögskola och åt lunch, sedan fortsatte vi till Häxberget, en plats värt ett besök. Efter lite vila for vi ut i skogen och plockade trattkantareller. Det blev nog köttgrytan men med en god förrätt av Cia, mitt hembakta bröd, färska rödbetor en fransk fårost och honung mumsigt värre.
 
Lördag, lunch på Österåsen, röding och härlig grönsaks buffé, supergott. Kollade utsikten naturligtvis.
Därifrån for vi till somarstugan mina föräldrar haft i Ingersta som min systers son övertagit. Mina barndoms somrar tillbringades där och mina döttrar har fina minnen därifrån. 
Jag ville kolla mina föräldrars grav så dit for vi sedan, rosen var fortfarande vacker
Kl.17.00 var vi bjudna till Borgs på Djupövägen där fick vi en god middag och trevligt umgänge.
 
Söndag, porterstek var det beställt och så fick det bli, trattisarna blev en god stuvning. Vi skulle ta det lugnt men mycket blev gjort ändå. Våra fiskar i dammen fick komma in till sin vinterförvaring, det visade sej att Cia var fenomenal att få upp dem med håven.
17.30 for Cia, Teodor och Matilda i den lånade bilen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0