Alanya 8 dar.

Hemma, tvätten är gjord återstår strykning.
Skönt, lagom temperatur ändå låg jag under ett parasoll och läste.
 
Har gått igenom bilderna och tänker visa några här.
Vårt Hotell Tac Premiere hade en vit häst på varje sida av "altanen", där satt många
efter middagen, tog en drink och tittade på stadslivet.
De två första dagarna var det lite mulet. Molnen liksom fastnade på bergen.
Solen kom senare på dagen.
 
Det var hårda dyningar, jag vågar inte bada.
Tog en halv dagsutflykt för att se sevärdheter Alanya Castle bl a.
Ingen vatten skölpadda antar jag på den höjden.
Droppstensgrotta.
Höga trappsteg hade detta "krigstorn" utkik av pirater mm
Moderna piratfartyg.
På marknaden blev vi bjudna på turkiskt te, jag drack det gröna, jättegott.
Tyckte den här ser ut som ett urtidsdjur, hörde inte vad det var.
Kul sätt att visa vattenmeloner.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0