Besök på Box Destilleri AB, Sörviken , Bjärtrå.

Fick mail med inbjudan till årsmöte, en lätt middag, visning samt whisky provning.
Det var Sveriges ingenjörers lokalavdelning som stod för inbjudan.
 
Tänkte ett tag inte gå eftersom jag är pensionär, efter flera mail så lockade en rundvandring och kanske träffa någon bekant.
Den första som var där när jag kom var Kari Waldenström från Sveriges ingenjörer i Stockholm.
Kvällen blev en trevlig upplevelse, men ingen bekant dök upp.
 
Kari Waldenström från Stockholm.
 Årsmöte, folk från Sundsvall, Örnsköldsvik från Härnösand kommer jag inte ihåg. En kille från Bollstabruk och jag från Nyland.
Ordförande Emma Hultin från Sundsvall.
Anders Jonasson som tillsammans med sin fru Agneta driver Länsmansgården i Lungvik var den som berättade om whisky tillverkningen samt guidade oss.
Lagring minst 3 år om jag uppfattade rätt. Personer som köpt tunnor innehållande 39-40 liter och har sitt namn på en mässinskylt har tydligen fått punga ut med 20 000:- samt sedan buteljering av systembolaget och skatt tillkommer.
Svårt med smakerna tycker jag, dagen efter sitter lukterna kvar i näsan.
Trevlig bordsgranne.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0