Tilda sjuk.

Det kan vara svårt med djur när de inte
kan tala om vad de varit med om.
 
Förra torsdagen sov Tilda hela dagen, då trodde jag hon
ätit fågel eftersom Arne sett henne tagit en.
Har blivit lärd av en veterinär att fåglar är hårdsmälta,
blev rekommenderad att ge henne vatten med dextropur
eller honung. Vilket jag gjorde. 
 
Dagen efter såg jag att hon haltade, höger baktass var skadad.
Försökte tvätta med desivon och jodopax, samt sätta på en
plastpåse. Den satt inte på länge trots att jag satte tape jättehårt.
Tilda fick vara inne fredag, lördag och söndag och måndag men
på måndag eftermiddag började hon vilja gå ut vilket hon fick.
 
Någon har sagt att katter har bra läkkött.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0