Ingrids sockerkaka.

Hunden Aramis matte Ingrid gav mej ett recept på sockerkaka.
Nu har jag gjort den.
Jag skall göra en hallontårta idag för vi får besök av Arnes dotter och familj,
i den ingår även två barn samt en man.
Plockade hallon bakom logen som jag kokat sylt av en del samt
plockat ut fina att ha på tårtan.
Väntar på att affären öppnar så jag kan fara och köpa vispgrädde.
 
INGRIDS SOCKERKAKA.
3 ST ÄGG
3 DL SOCKER
3 DL MJÖL
1½ TSK BAKPULLVER
1 DL KOKANDE VATTEN
Gräddas i 200 gr. ca 30 min
 
1 dl mjölk
125 gr marg
får puttra 3-4 min
Dela kakan och den dränks in med det som fått puttra.
Lägg ihop och pudra på med florsocker.
Jag bygger vidare och gör en tårta.
Skall visa bild och tala om hur tårtan blev eftersom jag använt receptet
för att göra en hallontårta. Tänker även ha hallonsylt och grädde i mellan och
grädde och färska hallon uppepå.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0