Cupcakes eller muffins med glasyr.

Var på besök hos ett barnbarn 10 år och jätteduktig på att
baka cupcakes.
Blev intresserad att försöka baka jag med. Brukar ofta göra
sockerkakor, 3 st på en gång.
Började med chocolate cupcakes efter recept som Leila har på recept sidan; http://www.recept.nu/leila-lindholm.
Tyvärr la jag på lite tid för jag tyckte 20 min inte räckte, de verkade kladdiga,
istället blev de svåra att få ur papersformarna och lite hårda i kanterna.
Kan tycka att det blev lite för sött med frosting i den mängd jag hade på.
Se bild.
Enligt receptet skulle vi som inte har varmluftsugn öka från 175 gr till 200 gr.
Dagen efter gjorde jag cupcakes enligt grundreceptet med rosa frosting,
De blev bättre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0