Nu blir det lite fåglar.

Var en kväll till en tjärn som en fotokompis pratat om.
Där hade svalorna kommit, våra ladusvalor kom två dar senare den 13 maj.

Rätt var det var kom ett svanpar flygandes och gjorde en landning som
jag tänkte på albatrosslandning, svanar är ju de också rätt stora.

Annars var det mest knipor som simmade runt.

På hemvägen så jag en flock kanadagäss som slagit sej ner
för en matrast på en åker.

Hemma inte långt från där bilarna står stod storspoven och hade som vanligt
uppsigt på skator och annat.

Jag hade hoppats få se grodor
men det var nog för tidigt på kvällen jag var där.

Svalor

Svan landning

Knipa

Kanadagäss

Storspov

Kommentarer
Postat av: Cia

Oj, vad mycket fåglar. Har du blivit en ornitolog??

2012-05-18 @ 18:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0