Helgmat, röding fått av Nisse.

Gott med röding till middag, hollandaisesås och gröna ärter samt sallad med dressing.
Vitt vin till, nästan som på restaurang.
Har Nisse på byn att tacka för fisken.

Utanför köksfönstret äter blåmes äpple som variant för frön.
Ekorren vet jag inte om han åt av äpplet.

Röding till middag

Blåmes äppelmat

Ekorre o äpple

Tilda har bytt sovplats igen, det gäller att variera sej.
Tilda bytt sovplats

Blå timmen
Kul att fota i den "blåtimmen", baklyset på en bil blir ett rött sträck.

Kommentarer
Postat av: Ingrid Alfredsson

va det ser gott ut med rödingen...och perfekt tillredd också...våra småfåglar är också i farten med byggplaner och kurtiser...så gulliga att beskåda...men min svägerska är ett strå vassare...hon fick en fågelholk med en vebbkamera installerad!! så hon kan se när äggen kläcks...

2012-03-15 @ 10:05:21
Postat av: Lotta

Sån holk skulle jag också vilja ha, har läst någonstans om dom, jag tror de kostar endel.

2012-03-15 @ 13:41:42
URL: http://skaret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0