Andra starroperationen.

Nu har jag fått göra andra starroperationen.
De ringde och hade fått ett återbud och undrade om jag kunde komma.
Tackar... hade frågat när det skulle bli min tur och det skulle bli någon gång i oktober.

Så här kommer information som jag tagit på internet när jag opererade första ögat.
ögats-anatomi

Information om grå starr operation

Grå starr                             Grå starr innebär att ögats lins grumlas. Vid grå starr försämras synförmågan gradvis alltefter som linsen blir mer ogenomskinlig. Detta beror på linsens naturliga åldrande.                     

Operationen                      Inför operationen får du pupillvidgande ögondroppar. Operationen sker i lokalbedövning. Man tar ut den grumlade linsen med hjälp av ultraljud och ersätter den med en konstgjord lins.

                      (Tagit den här informationen från Internet, tagit bort det som inte stämde med min operation, det om ultraljud har jag inte frågat om men det kan stämma eftersom jag hörde en maskin och ibland en dataröst.)

Nu en stor tavla. Jag har låtit förstora en bild jag tagit, ramat in och satt en lampa över. 50x70 cm.
50x70 cm

Kommentarer
Postat av: nina

Lotta vilken underbart fin tavla du gjort..

2011-09-26 @ 07:34:58
URL: http://hem.passagen.se/diktsmurf

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0