Stegolycka.

Skulle tvätta fönstren på altanen den 7 maj.
Har gjort det flera gånger utan problem.
Har en köksstege som jag tycker är toppen, den är av äldre modell, antagligen efter
sambo Arnes föräldrar.

Denna gång var olyckan framme. Ena benet på stegen skönk ner i jorden.
Jag som stod överst ramlade över stegen och slog överkroppen något alldeles fruktansvärt.
Höger bröst blev blått och rött och gjorde vansinigt ont.
2-3 dar senare började det göra ont strax över vänstra bröstet.
Det blev värre och värre.

Natten mot torsdag stod jag inte ut med värken, ringde 112 och fick tala med en sköterska.
Hon bedömde att jag skulle in på sjukhuset och skickade en ambulans.
Fick order att väcka sambon och ringa igen om något händer (hjärtat).
Blodtrycket var 200/90, antagligen p gr av smärtan sa ambulansförarna.
Fick morfin i två dygn. Rönken. Antagligen något revben som blev spräckt.
Hem på fredag den 13(!!!!).
Gå och stå går bra, värre är det att ligga, tabletterna jag fick utskrivna hjälper lite.

Stegen blir aldrig vad den varit.
Den nya bilen har inte blivit riktigt inkörd, står och ser lessen ut.
Köksstegen.

På morgonen fick jag se att en kusin låg i sängen mittemot.

 

Kommentarer
Postat av: maggan

vilken himla otur.Hoppas det går över snart så du kan ut och köra med nya bilen

2011-05-16 @ 09:02:03
Postat av: Smsa Låna

Skitsnygg blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-20 @ 18:22:34
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0