Konstiga veckor.

Förra veckan och veckan innan var hjättekonstiga.
Allt gick åt pipsvängen.
Började med att jag tappade min vänstra vårhandske när jag skulle handla till födelsedagsfesten.
Frågade på Systembolaget, Hemköp och ICA, men ingen handske.

Födelsedagsfesten gick bra, men så skulle jag sedan ha en annan fest, vi skulle även titta på melodifestivalen.
Då började det krångla. Först tjälknölen, vaknade tre på natten att det luktade nåt förskräkligt.
Hade satt ugnen på 175 gr istället för 75 gr. Var bara att göra en ny nästa natt.

Hade gjort en marängtårta till födelsedagsfesten som var lätt och rolig att göra.
Nu  hittar jag inte receptet när jag tänker göra en likadan, fanns inte att uppbringa hur jag än letade.
Googlade och fann ett liknande recept, vilket resulterade att det inte gick att få det att se ut som tårta.
Det fick bli "bakelser".

I början på denna vecka for jag till Sollefteå, 4 mil hemifrån. Fick för mej att tvätta bilen på OKQ8.
Då låser jag in bilnycklarna inne i bilen, fick ringa en bilfirma som kom och hjälpte mej.

Vad är det med huvudet???
Nu vet jag, det är månens fel!

Supermåne

Tilda katten har inte några bekymmer, nu har hon hittat fönsterbrädan att sitta på i solen och spana på sorkar och ekorrar.
Tilda på fönsterbrädan

3 Ekorrar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0