Vinterförberedelse??

Jobbigt med snö på bilen vintertid.

Arne bestämt att bygga en carport. Den blir en förlängning av logen.
Arnes bror Ulf är en hjälpande hand och huvud framför allt. Ibland behövs två händer.

Båda är lite "skröppliga" i rygg och höfter, men tar man det lungt och det inte är någon tidspress
kommer det att vara en bra arbetsinsats inför vintern.
Jag ser till att saft och vatten finns att dricka. Kaffe kl. 11.00, lunch ca kl.13.00, kaffe kl.15.00.
Början på carport.

Arbetsgranskare (ledare) är katten Tilda.
Tilda granskar.

Dom varkar veta hur man gör.
Kan bli bra.

Tur att man har svans att balansera med, fin utsikt.
Fin utsikt.

Ja, då kan man gå ner.
Då går man ner.

Arbetet fortskrider, fattas tak, singel och målarfärg.
Blivande carport.

Kommentarer
Postat av: Bengan Jansson

Bra bilder, katten Tilda verkar vara en riktig hejare...eller kan alla katter gå på stegar ?

2011-08-04 @ 14:24:19
URL: http://www.bejson.blogspot.com
Postat av: Karin Eliasson

Hej Lotta och tack för igår....nu har jag kollat igenom din blogg...vilka jättefina bilder och trevlig läsning... du är en duktig fotograf...visst är det en trevlig hobby? jag har bara en enkel billig kamera, men kanske en dag att jag också får möjlighet att skaffa lite bättre utrustning....ha det nu så gott där på skäret...förlåt för min klumpighet med blomkrukan..ha en fortsatt trevlig sommar...MVH/Karin Eliasson

2011-08-05 @ 10:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0