Sparvugglan och hennes unge.

Jag har spejat efter och fotat en sparvuggla, försökt få fina bilder men det är inte lätt.

Har sprungit med kameran på stativ ut på åkern när tydligen det var flygträning.

Tilda katten trodde det var hon som var objektet. Hon jagade nämligen på nyslagna åkern.HAR FÅTT ETT MAIL ATT DET ÄR TORNFALKSUNGAR.

Hoppas jag har rätt att det är en sparvuggla.  Annars hoppas jag ni lämnar ett medelande.
Mor och barn.

Vackra fjädrar.

Sparvuggla.

Tilda ordnade med sin middag själv. Inget torrfoder precis.
Tilda ordnat sin middag.

Kommentarer
Postat av: fjällripan

Hej! Hittade din blogg av en slump :) så roligt att du fick tornfalkarna på bild, såg även här nedan att du fotat en uggla, fint! Jag skulle så gärna vilja se en :) MVH

2011-07-24 @ 22:41:28
URL: http://susannelindsfoto.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0