Vårutflykt till Halsviksravinen.

Fotoklubben gjorde i söndags en utflykt till Halsviksravinen. Vägen dit är en av de slingrande ut mot Rävsön, Nordingrå.
Halsviksravinen är ett naturreservat som går att läsa mer om på internet, samt gör ett besök och se hur bl a en skog ser ut som får sköta sej själv.
Vi for dit och fotade blåsippor, det visade sej att det fanns vita blåsippor, lila och röda. Jag blev förvånad för det kände jag inte till.

Här en bild på en vit blåsippa.
Vit blåsippa

En vanlig syn när fotoklubben är ute är detaljfotografering, kan för den oinvigde se lite lustigt ut.
Fotograferande medlem

Fikapaus blev det när vi kommit ner till Halsviken, sedan väntade en brant väg tillbaka till våra bilar.
Fikapaus 
9 st glada fotografer samt en hund, för alla fina fotoögonblick och ett fint väder.

På hemvägen körde Kjell för att visa mej Rävsöns brygga, jag samåkte med honom. På väg därifrån såg vi en vacker huggorm, jag bad Kjell fota den för batteriet hade laggt av i min kamera och en önskan att få bilden tillskickad på mail.
Huggorm

Kommentarer
Postat av: Cia

Grattis på namnsdagen i efterskott :o)

kram Cia

2010-05-17 @ 09:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0