Älgar mitt på dagen??

For hem de 4;a milen från sjukhuset, efter att ha fått behandling för psoriasis.
Handlade även torrfoder till katten Tilda (585:-), det brukar räcka i ca tre månader, det är ett alergifoder. Fast just nu verkar hon leva på möss och sorkar. I går hade hon tydligen tagit en fågel, antagligen är de svårsmälta för hon sover resten av dagen- Fick tips att ge henne lite olja i vatten som smörjer tarmen.

Till dammen skulle även handlas nytt UV-ljus mot alger, vår enda fisk(slöjfisk) fick komma ut i går efter att  vi gjort rent i dammen.

När jag for från stället i Multrå där jag brukar handla tillbehör till trädgårdsdammen, näckrosorna skulle även ha gödningskulor, så trodde jag det var hästar en bit från vägen, men det var tre älgar.

Kameran blockades fram, hade tagit min lilla Konica Minolta med mej, den tar inte så stor plats.
Älgarna såg förvånade ut och tittade länge på mej och bilen.
Konsdigt att de var ute och åt kl.11.30 på dagen, då brukar de ju ligga och vila.
Älgar i Multrå, Tjäll kl.11.30 på dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0