Min gråstarr operation.

Ögats anatomi
Ögats anatomi.

Grå starr innebär att ögats lins grumlas. Vid grå starr försämras synförmågan gradvis alltefter som linsen blir mer ogenomskinlig. Detta beror på linsens naturliga åldrande.                     
                   

Inför operationen får du pupillvidgande ögondroppar. Operationen sker i lokalbedövning. Man tar ut den grumlade linsen med hjälp av ultraljud och ersätter den med en konstgjord lins.

(Tagit den här informationen från Internet, tagit bort det som inte stämde med min operation, det om ultraljud har jag inte frågat om men det kan stämma eftersom jag hörde en maskin och ibland en dataröst.)

Det hela tog ca 15 min, fick åka hem på en gång men inte köra bil. Återbesök efter två dar.
Droppar i ögat i ca tre veckor.
Mitt öga.
Det är bara att njuta av ett ogrumlat seende.

Tilda är också glad för hon har börjat jaga sork som hon hör under snön.
Tilda hör möss.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, skönt att operationen gick bra, själv känner jag stort obehag inför en eventuell ögonoperation, kanske för att jag har jobbat på KS ögon.op. en gång i ungdommen...Glad Påsk...önskar Ingrid

2010-04-01 @ 09:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0