4 Mars - vår??

Kylan verkar ha släppt, dags att börja ta promenader. Solen börjar värma lite.
Tog en promenad en dag, trots blåst och att det var jobbigt att gå där det inte snöröjs, möjligtvis har en skoter gjort ett spår.
Hästar finns lite varstans. De är ganska nyfikna, här ett föl som försöker säja något.
Ett nyfiket föl.

5 st älgar kom en dag i samlad trupp, men jag hade inte kameran i närheten. Jag skulle svara i telefon när jag såg dem, så i stället för att svara med namn skrek jag - 5 älgar kommer. Som tur var, var det en arbetskamrat till Arne.
I stället kom en dag 4 st råddjur, nu hade jag kameran inte så långt borta.
Det är svårt för dem med snön. Arne kör upp skoterspår som de kan gå i.  
4 st råddjur, som har det besvärligt i snön.

Vart skall vi gå.
De är på sin vakt, jag står gömd i tofflor och morgonrock, men de hör bra och funderar vad som knakar i snön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0