Rådjursbesök vid fågelbordet.

Hade tur att kameran låg på en av köksstolarna, det hade nämligen suttit en sparvuggla i toppen på granen som har julljus, den hade sett att det låg en död fågel vid fågelbordet. Kanske den hade fusit ihjäl. Jag hann inte hämta kameran innan den försvann. Tydligen hade den återkommit och då hämtat den döda fågeln.
Kameran blev kvar i köket och därför fick jag några bilder på rådjuren som kom och åt fågelfrön.
Rådjur kommer på besök.

Rådjur äter fågelfrö.

De är så vackra, men även goda. Jag har för flera år sedan skjutit ett rådjur. Hade med mej matrester till jobbet som jag värmde i micron. Det var bara jag inne på lunchen, men det satt en resande i korta eller kanske långa varor(eller en traktor) och väntade på en kolega som var hemma på lunch. Han kom utfarande som ett jehu och frågade vad jag åt. Det var den underbara doften från resterna av rådjurssadel. Han var nog inte van vid viltdoft.
De frusna äpplena är svåra.
Har hängt upp äpplen och lagt några på en typ låda. Men de är nog frusna så kallt som det är och har varit.
(De här bilderna har jag också laggt in på vår tidning som har en sida "Nära", de finns i den ditala delen).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja visst är de vackra! och jättegoda! även jag matar småfåglar och lockar därmed fram den lilla sparvhöken som med en enorm hastighet gör raider runt fågelbordet. Här finns även en flock vildsvin som konkurerar med rådjuren om den utlagda maten...

Vildsvin är gott i grytan men inte i trädgården...Ingrid

2010-01-14 @ 08:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0