Urkult 2010

Folkfest vid Nämforsen.
I år blev det lördagen vi gjorde vårt besök.
Utrustad med kaffe och sittunderlag. Det finns att lillgå både mat, öl m m om man vill.

Vädret var strålande, tänkte på dem som tältar eller bor i husvagnar.
Fick en härlig dag med musik och ögonfägnad att titta på folk.

Nano Stern och Matias Perez blev vi väldigt förtjusta i. Den ena från Chile och den andre musiklärare vid Ingesunds folhögskola. Många kunnde inte sitta stilla.
Nano Stern och Matias Perez.

Gunilla Rudehill (längst till höger) var den enda jag kände bland allt folk.
Publik.

Solscenen Publik vid Solscenen.

Lyssnade på musik från stora scenen, "Tsuumi Sound System" som var från Finland...superbra, villket tryck.
"Kroke" från Krakov, var ett annat gäng. Tittade även in på Danslogen och hörde på bl a Olga.
Stora scenen.
Det hände lite kul grejer runt omkring, det kom tre st "kontorsfolk" gående i slowmotien, sakta sakta tog de sej fram, samtidigt som de inte rörde en min, knappt blinkade.
Sakta, sakta....
Kul att titta på folk och lite anorlunda kläder.
Kul kläder. Vackra kläder. 
Byxor???
Inte vet jag om det skall kallas byxor.

Kommentarer
Postat av: Mattias Pérez

2010-08-11 @ 07:17:02
Postat av: Mattias Pérez

Hej Lotta.



Har du några fler fina bilder på oss från Urkult? Det skulle vara kul och se. Mejla mig gärna.

mvh

Mattias Pérez

2010-08-15 @ 13:52:14
Postat av: Lotta

Mattias! Har sänt 3 st mail med bilder, hoppas det funkar för de är rätt "tunga" efter att jag gjort lite bildbehandling./Lotta

2010-08-15 @ 21:09:40
URL: http://skaret.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0