Skogsutflyckter.

Arne är och röjer på sin skog. Han har lite bråttom för snön kan komma när som helst.
Jag fick för mej att gå och titta vad han gör, för att få en skogspromenad. Tog en annan väg som jag aldrig gått för att kanske få lite fina fotobilder. Solen sken och det var någon grad kallt.
Mjötjärnen med is på vattnet.
Arnes röjsåg hördes hela vägen så det var ingen fara att gå vilse.

Några dagar efter gick vi dit tillsammans för att leta ett svart lock till röjsågen??? Dömt att misslyckas.
Den här dagen duggregnade det så jag fick vara rädd om kameran.
Mjötjärnen en dag när det duggregnar.
När vi skulle gå hem ville Arne prova en annan väg. Jag vet vad det innebär, det brukar bli långt och trassligt.
Tänk dej att vi gick från Mjötjärnen, på bilden nere till höger, måste gå lite uppåt och sedan dra oss till vänster. Inte ens älgarna brukar var där för det fanns ingen älgbajs.
Till slut kom vi fram till myren som ligger bakom skogen du ser på bilden,kanske lite mer till vänster.
Jag har ofta suttit på pass (13) uppe på berget och hört orrar ner på myren.
Mjötjärnsmyren

När vi kommer hem blir vi alltid mottagen av en glad Tilda.
Tilda hösten09.

Kommentarer
Postat av: matilda

fina bilder, du är duktig på att fota mormor!

Kram /Matilda

2009-11-12 @ 13:29:54
URL: http://dresslikeme.blogg.se/
Postat av: Cia

Vad härligt med en skogspromenad, det skulle jag behöva idag.

kram

2009-11-12 @ 15:17:15
Postat av: matilda

Hej, fick precis rougen du skickade. Tack så jättemycket! Den var jättefin och FACE har så bra smink!

2009-11-12 @ 19:50:05
URL: http://dresslikeme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättefina bilder...jag skrev ut dem så kanske det blir en akvarell...Ingrid

2009-11-13 @ 08:30:24
Postat av: Marléne

Fina kort och vad härligt med en höstprommis!

Tur ni inte gick vilse ;o) Kram

2009-11-15 @ 11:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0