Psoriasisbehandling.

Har varit på behandling för min psoriasis på Gran Canaria, där finns norskehälsocenter Valle Marina som ligger i på södra sidan av ön, Arguineguín är den större orten.
Behandlingen består av sol, sol, sol samt salta bad och avkoppling, inga andra salvor än mjukgörande och solfaktor, bränna men inte sönderbrända.
Dagen börjar med gymnastik och upprop.

På Gran Canaria

Här en del av personalen, läkaren har jag ingen bild på, synd för han höll ett mycket bra föredrag om psoriasis.
                                  
PersonalPatienträkningEn av sköterskorna.

Andra föredrag var om salvor och huden, fysisk aktivitet samt kosten.
Gruppmöten, vattengympa och att föra tidchema för solning samt  aktiviteter var var viktigt.
Vi var 20 st svenskar, norrmännen räknade jag inte, islänningarna var få 3 st, finland hade slutat sända patienter.
Detta är istället för att ligga på sjukhus som många gånger ger ett bättre resultat, så nu väntar jag på räkningen från lanstinget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0