Kommit igång.

Börjat så smått att kolla upp var jag skall vara med och läsa med invandrare.
NBV hållet till på Missionskyrkan måndagar kl.12.30 två timmar, väldigt trevligt.
Killarna här uppe hade jag.
Nackdelen är att jag måste ta bilen ner till stan.  
Sedan skulle jag och några till gå på besök till flyktingboendet på Hågesta. först kom jag som har så nära då kör jag fast med ena foten far med ansiktet i gallret framför dörren. De nya glasögonen gick sönder, blödde ymnigt men fick hjälp av först en av de boende och sedan Mari Karlström som hade tejp hemma att klämma ihop mitt ögonbryn. Blånad runt ögat, svullet höger långfinger och blåmärke på höger axel.
Onsdag kl.10.00 sitter volontärer på Fekagården i Studiefrämjandets regi så jag provade att vara med dem eftersom jag endast behövde sparken dit. Bilder här därifrån.
 
Jag läste med de två killarna här vid bordet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0