Mitt vänstra öga.

Har varit till Umeå och opererat mitt vänstra öga.
Kallelsen kom fort efter att ha gått på Sollefteå sjukhusets
ögonmottagning som kom fram till att jag skulle opereras i Umeå
för att ta bort det som för mej hade sett ut som jag hade haft hela
vintergatan och en krabbnebulosa i mitt öga, lite hade kroppen
försökt ta hand om men inte allt.
5 april skulle jag komma på undersökning, 6 april operation och
7 april efterbesök.
 
Brev från operationsplanerare kom med instruktioner och att
rum på patienthotellet Björken var beställt.
 
Bara för mej att beställa tågbiljett.
 
 
Vid förberedandet fick jag ett kryss i pannan så ingen förväxling skulle ske.
Hela e m och kväll fri, träffade då Lena från Storuman och vi fick suverän kontakt så kvällen gick fort dessutom hade hotellet en god lammgryta som smakade bra med ett glas rött.
Frågade och jag fick fotografera "miljöbilder", det gick bra så en manlig sköterska tog det ansvaret och vad som var passande.
Här skall jag ligga. 
Assisterande sköterskas "arbetsbord".
Puls och blodtryck samt EKG tror jag togs under operationen, jag besvärades av blodtrycksmanschetten den gjorde så ont.
Här ligger jag och blir opererad.
En närbild.
Operationen klar, sedan ingen kompress eftersom det kan bli varmt och fuktigt.
Eftersom jag fick gas i ögat förärades jag en armbindel.
Så nu ser jag så här, gasbubblan ser ut som ett veckat och darrande vågigt streck.
Får nog vänta med att köra bil tills gas bubblan försvunnit, kan ta lite olika lång tid.
Ögat utseende, gasbubblan håller näthinnan på plats så inget händer med den,
om jag fattat rätt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0