Min pitza och recept på en kaksort,

Gjorde pitza häromdagen.
Gör en pitzadeg som har en mör botten.
Receptet har jag tagit efter min måg Magnus,
5 dl mjöl
2 rågade tsk bakpullver
75-80 gr margarin
ca 2 dl mjölk
salt
Allt knådas ihop.
Jag brukar smörja den utkavlade pitzadagen med chile sauce,
lägger på bacon, slimlad skinka, tomater, pitzakrydda.
Saltar och pepprar lite på tomaterna.
Till sisst riven ost.
 
Nu havrerutor med smält choklad.
2½ dl havregyn
1 dl socker
75 g smält smör el margarin
1 msk sirap
2 tsk grädde
Garnering: Smält blockchoklad
Rör ihop ingredienerna och bred ut på bakplåtspapper
i en långpanna med kanter.
Jag brukar göra dubbel sats.
200gr i ca 10 min
Låt svalna lite, skäres i rutor och ringla smält blockchoklad över.
 

Kommentarer
Postat av: Susul

Vad snyggt det blev med handdukarna. Vad duktig du är.
Ha det, vi syns, Susul

Svar: Ja kul att använda sådant som finns i gömorna...
Ann-charlotte Pedersson

2012-12-07 @ 20:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0