Kalvdans.

En kille i en av fotoklubbarna jag är med i har kor, Mats heter han,
nu har jag fått råmjölk av honom.
Det är inte ofta man får tag på det, tror att det är 10 år sedan sisst.
En hel petflaska fick jag så det blev att göra i två glas ungsformar som stäldes i vattenbad.
Tittade i kokboken för att vara säker att göra rätt.
 
Ungstemperatur 175 gr, 30 min
1L utspädd råmjölk (jag spädde inte ut för jag gjorde ett prov först)
1 msk socker
1 kryddmått salt  
1tsk kanel
Äts med mjölk kanel och socker om man vill. 
Gjorde även en köttgryta på älgkött.
Bryner bitarna i smör
idag tog jag rödlök i klyftor
2 kl vitlök
salt och svartpeppar
puttra ganska länge
rödvin och tomater samt broccoli
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0