KYCKLING RÄTT.

Fotograferade inte kycklingrätten jag gjorde i söndags.
 
4 vuxna och tre barn åt och det blev bara lite sås kvar.
 
Här en bild på det man behöver för att göra rätten.
För 4 st personer.
4 kycklingbröstfiléer, ganska tjocka
Fyllning:
50 g smör
1-2 vitlöksklyftor
½ dl riven ost, lagrad
1msk färska kryddor fr Provance ??
1 paket bacon
 
Chilisås:
3 dl grädde
1 dl creme fraiche
2 msk teriyakisås
½-1 msk finhackad färsk chili ??
½-1 tsk sesamolja
salt och peppar
maizenaredning
 
Blanda ihop allt till såsen och låt stå kallt så länge.
 
Snitta ett djupt snitt i varje filé och fyll med fyllningen.
Linda baconskivor runt om.
 
Lägg i en ungssäkerform och grädda i 175 gr i 10 min.
Slå därefter på såsen och grädda i 30 min tills det bubblar.
 
Känn efter att kycklingen är ordentligt stekt.
 
Gott med rotsaker till.
Exempel rödbetor, palsternacka, morötter, purjolök
och potatis klyftor.
Salta och ringla honung på.
 
?? hade inga färska kryddor, tog vad jag hade, torkade.
Chili köpte jag på burk eftersom min affär inte hade färsk.
Hade chilisås på flaska men den använde jag inte.
 
(Fått receptet av Lena som tagit det ur någon tidning)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0