Man tager vad man haver.

-30 eller -29 ,9
Ingen lust att sätta bilen på värme för att fara och handla.
Läge att äta från frysen.
Får idé till att göra "Biff a la Lindström".
Älgköttfärs fr frysen, ca 3,5 hg.
Hade ingen mjölk hemma så det blev grädde och vatten samt ströbröd.
Salt o vitpepper.
Riven lök.
Man kan ta i ett ägg för att få allt att hålla ihop.
Sedan:
ca 2 dl hackade inlaggda rödbetor.
ca 2 msk smörgåsgurka.
ca 2 msk finhackad lök.
Uteslöt kapris, finns ej hemma samt jag gillar inte dem.
Stek i smör, lite vatten sedan till sky.
 
Ganska gott! Kan rekomenderas.
 
 

Kommentarer
Postat av: gun Tollbom

Ser hur gott ut som helst, alltid lika roligt att kolla på din blogg..ha de gott....

Svar: Tack Gun, synd att salladen var uppäten när jag kom på att fotografera, därför bara tomat och gurka.
Ann-charlotte Pedersson

2013-01-18 @ 22:24:36
Postat av: Gun Tollbom

Gör inget att salladen var slut, själv har jag fotat en va mina orkideer, har inte rört kameran sedan jul, det blev bara skit. Har haft fullt upp med att tömma mammas lägenhet, hon har fått plats på Viktoriagården, tänk dej en 90-åring som aldrig kastat bort en enda pryl, himmel och pannkaka vad grejor. Nu är vi ganska trötta. Ska koppla av i em. med att åka på Ullångersrevyn till H-sand. Ha de så länge...

Svar: Hoppas revyn är bra, ja tänk vad olika generationerna är, förr skulle inget slängas, nu hör jag mina döttrar säga, - Det dumpar jag (vi).
Ann-charlotte Pedersson

2013-01-19 @ 12:56:21
Postat av: gun tollbom

Hej, revyn var hur bra som helst, inte så mycket lokalt, den nya killen Martin Häggström var jättebra och mycket duktig att sjunga, många bra sketcher. Har tagit fram kameran idag och stativet, skulle fota min orkidee, nja sisådär med resultatet, märks att jag inte rört kameran på länge, men övning ger färdighet säger man visst.
Ha de bra så länge, kram från mej...

2013-01-20 @ 10:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0