Varför blev mina inte lika snygga?

 Här kommer receptet: 175 g 25_30 min

”Röda Kors kaka”

 200 g mjukt smör
2 1/2 dl strösocker
3 ägg
1 dl grädde
2 1/2 dl mjöl ,1 dl kakao
1 tsk bakpulver
Vispa smör och socker, till sätt övriga ing.

Hacka 100 g mörk choklad, 100 g hasselnötter grovt .Vänd ner i smeten.
Glasyr: Koka upp 1 dl grädde, lägg i 100 g vit choklad som får smälta låt
svalna . Vispa med elvispen till en fluffig konsistens .Bred glasyren över
den kalla kakan!!

Vet inte vad kakan heter igentligen, därför döpte jag den till
"Röda Kors kaka", fick receptet på en Röda Kors träff av Caroline.

Vad jag inte förstår varför min kaka inte blev lika snygg.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Nina

Ser ut som kakan kanske var för varm när du hade på glasyren,så den har smält.

Svar: Ja det stämmer nog..
Ann-charlotte Pedersson

2013-02-22 @ 17:55:14
URL: http://familjensvard.blogg.se/mammamedms/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0