Kusinbesök.

I går kom kusinerna Anita från Sockholm och Barbro från Härnösand.
Vi träffades på busstationen i Sollefteå. Barbro och Anita var lite blöta för vid ett bussbyte i Härnösand drabbades de av störtregn.
Jag hade tänkt att vi skulle sitta i parken och dricka kaffe och äta rabarberpaj med vaniljsås, det regnade så in i vassen så vi tog till en nödåtgärd och gick in på kommunhusets nedre botten där det finns en soffgrupp.
Kul blev det för min del för det var lunchtid och mina f d arbetskamrater passerade förbi så det blev många kramar.
Mina kusiner och jag for runt och tittade på:
Hallstahotellet, Ångermannabron, Textilarkivet var tyvärr stängt måndagar, nya badhuset och området f d I21
 
Det blev sedan sol och vi kunde besöka gågatan, Storabron och museet i gamla apotekshuset.
Vi gjorde Appelbergs den äran med att äta där.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid Alfredsson

nu blev det riktigt fel...kommentaren till kusinbesöket skulle stå här...och en gratulation till barnbarnets examen nedanför...jag är nog lite trött i tanken efter allt packande...?

2013-08-13 @ 11:27:54
Postat av: [email protected]

Tack för en fantastiskt trevlig dag, mycket nostalgi blandat med modernare intryck. Du är allt en skicklig fotograf!

Svar: Nöjet var på min sida, kul att få visa upp nya händelser och byggnationer i Sollefteå, dessutom i trevligt sällskap.
Ann-charlotte Pedersson

2013-08-13 @ 17:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0