Snögubbe mm

Äntligen kom jag ihåg att ta med kameran när jag for och handlade.
Någon har gjort en kul snögubbe, inte gjort av snö, vi har ju haft så lite av den varan.
Den var snygg nu när det kommit lite snö.

En annan grej är att programmet jag skall göra bildspel med musik och tal har kommit.
Det heter Adobe Premiere Elements 10.
Så nu håller jag på att välja ut vilka bilder från Afrika resan för 5 år sedan jag vill ha med.
Hade två kameror med, en analog Canon systemkamera och en digital ½ stor kamera Konica Minolta, tog väldigt många bilder. 

Något som är kul är att jag fått tillbaka en smal guldkedja som jag tappat, berlocken som låg på hallgolvet en skarapé från Egypten, men kedjan var borta.
Kommit hem från affären så jag ringde dit och bad dem kolla. Idag ringde de och sa att städerskan hade hittat kedjan i grönsaksavdelningen. Hon är värd en chokladask.

Kedjan var inte så väldigt värdefull, köpt i Abu Dabu när jag fyllde år, ett minne.
Snögubbe



Tvättat guld
Brukar tvätta guld i tvättmedel samt koka och borsta med en gammal tandborste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0