Älgarna har kommit ner fr skogen.

Har inte sett någon älg på länge.
De brukar komma ner fr skogen och de höga höjderna vid ungefär denna tid på året.

Så jag undrar om ni ser älgen på denna bild.
Vilande Älg
De brukar vila till ca 15.00 innan de börjar röra på sej.
Vilande Älg 2
Zomat in lite, bilderna är tagna fr badrumsfönstret på överåningen med objektiv 75-300.
De, (det visade sej senare att de är två) ligger på ca 250 m bort.
Fundersam älg
Jag tog kameran och gick mot platsen för jag trodde de hade gott därifrån.
Men då reste en på sej, hörde mej fast det var kanske 150 kvar, de hade bara flyttat på sej.
Ville inte oroa så jag vände och valde en annan promenadsträcka.
Hungriga älgar
Efter min promenad på en timme så hade älgarna blivit hungriga och börjat röra på sej.

Kommentarer
Postat av: ingrid alfredsson

jag har en lång stund suttit och njutit av dina vackra bilder. Det är otroligt så vackert det är runt omkring oss utan att vi riktigt ser det, inte förrän en duktig fotograf visar oss vilket djurliv vi har inpå knuten, vilken natur som förändras beroende på väderleken. Tack Lotta

2012-02-01 @ 11:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0