Måste berätta några sanna historier.

 
Det här handlar om hur det kan gå när hjärnan går på sparlåga.
Det händer att man gör saker men har tankarna på något annat.
 
Första historien.
En tjej satt på toaletten och samtidigt tog bort nagelack.
Så ringer telefonen, hon torkar sej och går för att svara.
De pratar länge.
Det börjar klia i underlivet, fortsätter att klia väldigt mycket.
När hon slutat samtalet börjar hon fundera varför det kliar så svårt.
Hon hade torkat sej med en aceton indränkt sudd.
Skinnet började lossna, jätteproblem,läkarbesök.
Läkningen tog ett ½år.
 
Andra historien.
En tjej skulle smälta margarin, 50g.
Hennes man ber henne att när sophämtaren kommer gå ut och
prata med honom om något som hennes man ville.
Sophämtaren kommer, han ser något intressant i garaget,
frågar hur det fungerar. När han farit kommer en grannfru.
Hon vill något som innebär att tjejen följer med.
När hon kommer hem är hela huset rökfyllt.
 
Ringer brandkåren. Det dröjer läääänge tills de kommer.
Hade problem att hitta samt att det varit bilar i vägen.
Eftersom hon bor vid Ångermanälven så slängde de i en pump.
Pumpen hamnar i lera och kan inte pumpa upp vatten.
Den måste tas upp och rengöras.
Huset brann ner.
 
Tredje historien.
For för att julhandla i förrgår, min sambo följde med.
Jag tog ut 1000:- på minuten som finns vid ingången till ICA.
Handlade allt vi skulle ha. Sambon betalade och jag packade.
Jag tänker att jag skall ta ut mera pengar så jag inte har tomt i börsen.
Sätter i kortet, kommer på att jag har ju pengar, sambon betalade ju maten.
Trycker på "Avbryt". Far hem.
Hemma klingade det i mobilen, paket att hämta på ICA.
Vi äter och packar upp varorna, sedan far vi tillbaka att hämta paketet.
Upptäcker att bankkortet saknas, svårt att komma på varför???
Hem och flyttar pengarna på kontot så att det är tomt, till ett annat konto.
Ringer och spärrar mitt kort. Det tar ca 5 dar att få ett nytt.
 
Kommer på att jag har ett OKQ8 Visa som jag kan använda
tills det nya bankkortet kommer.
 
GOD JUL och GOTT NYTT ÅR
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0