Blomstergrupper till JULEN.

I onsdags var vi en grupp Rödakorsare från Bjärtrå kretsen som for till
Nordvikskolan för att tillverka julgrupper.
Fler än vi var där i samma syfte, kul, det var först gången för mej.
Priser stod på blomster och julprydnader, det var bara att göra en lista och sedan betala.
De flesta hade tagit med egna krukor eller andra vackra "behållare".
 
Som vanligt släpade jag på kameran med stativ.
 
Vi tog en fikapaus, de som varit där förut hade tagit med kaffe i termos och kaffebröd.
Träffade på en medlem i Kramfors fotoklubb som jag inte sett på länge. Saknat henne.
 
Tänkte på de som arbetar med planteringarna, vackert med mängden.
 
Så här blev mina grupper. Har givit bort 2 st.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej ! Oj nu höll jag på att glömma bort din bock stomme. Hornen kan man ju bara göra av kraftiga kvistar och vira med ståltråd, magbrädan sätter man under magen för att få en lagom lutning på benen.
Kapnota stomme till Granbock.

1 st Kropp 45x95x530
1 st Magbräda 22x95x530
2 st Hals 22x70x400 (Kapad till lutande vinkel)
1 st Huvud 45x95x320
4 s t Ben 22x70x450
Till montering 26 Trallskruv längd Ca.45 mm
Till böjbara horn grov ståltråd eller bandjärn som fästes på Pannan.
/ Eva

Svar: Tack, tack, skulle behöva en skiss, fattar inte det där med magbrädan.Lotta
Ann-charlotte Pedersson

2012-12-19 @ 22:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0