Höstgöra samt en födelsedag.

Vad det har regnat...
Men har plockat lingon och kokat sylt.

Även gjort äppekompott på äpplen som Ulf och Margareta var hit med.
Så nu blir det äppelkompott och mjölk på morgonen istället för fil.
Är man sugen på något gott så brukar jag värma kompotten lite och äta till glass.

Så har Ida fyllt 95 år, vi var ett helt gäng släktingar och respektive som gratulerade.

Älgjaktens andra dag fällde Micke en ko och kalv, så det blev att ta rätt på köttet.
Lingonskogen

Äpplen

Ida 95 år

Micke m fl
Micke är glad det är ju han som skjutit. Nu styckar han och sätter oss andra
att putsa och mala samt göra grytbitar.
Köttptsning
Kolla...alla har plasthandskar på sej.
Fikapaus
Det är jobbigt att stå, här kaffepaus.

Måste visa pelargonen jag fått av kusin Ingrid. Jag fick ett jätteskott med
cerisrosa blommor, nu har en blomma slagit ut som är strimmig.
Jag hade önskat ett skott för jag hade sett en bild hon visat på facebook.
Pelargon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0