Trafikfara.

Denna årstid är de fjolårskalvar som stötts bort från sina mödrar en fara i trafiken.
De vimsar runt och känner sej nog övergivna.
Så håll ögonen öppna.
Foling.

Har länge försökt få ett bra foto på ugglan på våren när den jagar sork på åkrarna.
Det är hjättesvårt, så jag har slutat försöka.
Men häromdagen fick jag höra ett förskräckligt oväsen på en av åkrarna, storspoven var helgalen, en räv trodde jag, såg att det var en uggla.
Kameran färdig på stativ, fick detta foto.
Jorduggla?
Vad är det för uggla, eftersom den är ganska stor gissade någon på jorduggla. HAR FÅTT REDA PÅ ATT DET ÄR EN HORNUGGLA (24/7/.


Tilda-sorkjägaren, är det inga problem att veta vem hon är, nu är hon glad att kunna hoppa upp i hängkaraganen.
Tilda i hängkaraganen.

Kommentarer
Postat av: maria fahlen

har tittat på dina fina bilder, är så roligt.Synd att jag inte blev med när ni träffades Anita o Barbro det hade varit kul.

2013-10-28 @ 14:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0