Ordning på torpet.

Jag skrev i förra inlägget om allt krångel jag blev utsatt för.
Det har rättat till sej, tror jag i alla fall.
Månen har visst gömt sej, skulle fotografera den i går kväll, men såg den inte.

Handsken som försvann kom fram när jag skulle plantera om blommorna.
Bad om en större soppåse att hålla till på i köket.
Sambon hittade en i ladugårdsporten. När han ryckte tag i den ramlade handsken ut på golvet.
Mej vetligt har jag inte varit där, så hur den hamnat där verkar trolleri.

Medans jag pysslade med blommorna gick tankarna på det försvunna receptet på Marängtårta.
Kom på att jag brukar lägga recept som är aktuellt på mikrougnen. Och i samband med födelsedagsfesten
hade jag fyrkantiga papptallrikar liggande där också till bröd jag bakat.
Hade bett sambon lägga upp papptallrikarna i ett litet överskåp när de inte behövdes.
Klev upp och tittade, där fanns receptet mellan två papptallrikar.

Så idag har jag gjort en marängtårta att ta med i morgon när fotoklubben skall träffas.

Här en bild på den.
Marängtårta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0