Snart påsk.

Snart påsk, härligt att snön nästan försvunnit.

Vårfåglarna kommer på löpande band, stararna har varit här en längre tid.

Har släpat med mej kameran på resorna till Sollefteå sjukhus, för att få
behandling på psoriasismotagningen. Hade hoppats få fota några tranor.
Vad är det för märkvärdigt med tranor??? De är gråa, stora och ganska så
skrikiga.......... helt underbara.

Det blev istället sångsvanar, en hel hoper, även canadagäss.
Här ett foto på en del av dem, det var säkert 50 st utspridda på en åker.
Canadagässen var bredvid i en stor klunga.
Sångsvanar och en canadagås.

Hemma kom i förgår storspovs paret, samma åker alla år, ifjol fick de 3 ungar
undrar hur det gick för dem? Det är storspovar på andra åkrar kanske det är ungarna.
Storspov.

Måste ju ha med en påskbild, den kanske var med i fjol. Mina gamla påskägg
sedan jag var barn, den i hjärtform fick jag när jag gick i andra-klassen.
Mina påskägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0