Första gången jag fotograferar getter.

Ibland längtar jag efter tunnbröd och getmese.
Min dotter i göteborgtrakten älskar det också.
När jag väntade hem min dotter med familj, for jag till Forsed getgård och inhandlade getmese och tunnbröd.
Ibland träffar jag på dem på marknader och brukar även då handla av dem.
Getmesen blandar jag med grädde så den får en mildare smak och är lättare att breda på tunnbröd.
Getter.
Uppståndelse, sträck på er vi har en fotograf här.....
Getabock.
Getabocken han är bara intresserad av att nosa på damerna.

Get.
Den här geten försöker att säga något men jag förstår inte vad???
Killingar.
Killingarna verkar trivas att leva högt med bra utsikt.
Utom när det kommer något intressant då måste man ner och kolla.
Nyfikna killingar.

När jag skulle fara såg jag katten på bron, den hade tidigare precis som Tilda brukar göra,
legat och rullat på gruset.
Forsed getgård.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0