Inte lätt att vara naturfotograf.

Roligt med de djur som finns runtomkring där vi bor.
Men att försöka fotografera vilda djur är inte lätt.

Har kämpat att få bra bilder på pärlugglan.
När kameran är klar och finns i närheten, kommer ingen uggla.
Men nog tusan när kameran är på övervåningen och nerpackad i sin väska kommer ett perfekt fotoögonblick.
Pärluggla

Lättast att fotografera är vår katt Tilda.
Åkrarna har slagits så alla sorkar ligger illa till, även måsarna är hungriga.
Mås.

Tilda i skuggan av

Storspoven har det kämpigt att försvara sina kycklingar som var 3 st från början, men jag tror att bara en överlevt.
Storspoven
Kanske har den räv med nästan vuxna ungar(2 tror jag) tagit storspovens ungar.
Vid försök att fota rävarna var inte lätt, trots att jag bar på kameran.
Rävsvans Springande Räv

Men ungräven var så nyfiken att den poserar en lång stund.
Blev tvungen att jaga bort den, är rädd att rävarna tar Tilda.

Någonting hände medans jag var på konfirmation i Göteborg.
Det hade blivit ett väldigt liv utanför alltanen, Tilda kom infarande med svansens yvig och for upp på övervåningen. Arne såg sedan Räven på tomten.
Fotovillig Rävunge


Kommentarer
Postat av: Anonym

du har ju fått fina "viltbilder" ändå!!...naturfotografer ska ju vara ett särskilt tålmodigt släkte...det mest "vilda" jag sett här är björnbajs...vargen strosar också häromkring...annars är det dom gamla vanliga, harpalt,rådjur, älg och vildsvin...och de flygande, ormvråken, havsörnen och några falkar...ugglan hörs endast på midvinternatten här, några gånger har vi sett den...

2010-07-22 @ 13:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0