Syd Afrika 2006

Har ägnat juldagarna att sortera de digitala korten från Syd Afrika 2006. Jag hade med mej två kameror, den ena analog systemkamera med teleobjektiv och en digitalkamera.
Det innebär att de digitala bilderna innehåller datum och klockslag, Medan de analoga som jag begärde Få på DVD har alla rullar samma dag och klockslag.

Här kommer en bild på en gam, jag blev betagen av dem efter att sett massor i ett träd i Krygerparken och de har en död giraff på marken. Den här är en gam från det Djursjukhus vi besökte.
Gam på djursjukhuset

Resan gick även till Swaziland. Där bodde vi i tradionella "Bikupor", men det fanns både dusch och toalett. Sällskap hade vi av en struts som spankulerade omkring liksom vårtsvin.
Beehives i Swaziland

Vi gjorde ett besök i en by som tog hand om föräldralösa barn, antagligen p gr av aids.
Barn i Swaziland

I Krygerparken kom vi djuren nära. Vi såg bland annat 4 av de 5 Stora, Lejon, elefant, noshörning och buffel, tyvärr ingen leopard män de är visst svåra att få se.
Många andra djur gjorde också ett starkt minne.
De är stora elefanterna

Efter Krygerparken och Swaziland for vi tillbaka till Johannesburg och flög till Port Elisabeth.
Reste utefter kusten till Kapstaden.
Här ett foto jag tog från "Gondolen" man åker upp och ned till Table Mountain i Kapstaden. Jag var ganska rädd när vi for upp, klippan var enorm tyckte jag där vi skulle landa och kliva av.
Kapstaden

Det är många minnen som ploppar upp när man tittar på korten.
Jag hade längtat att få se åsnepingvinerna, hade läst om dem.
The African Penguin(Åsnepingvin)

Cape Point och Goda Hoppsudden, var också en dröm.
Cape of Good Hope
Skulle vilja återkomma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, det ser ut att ha varit en fantastisk resa...Ingrid

2010-01-04 @ 09:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0