Glad Påsk till alla.

Vill visa min påskägg samling, tycker det inte går numera att hitta annorlunda påskägg.
Jag har varit rädd om de få jag har.
Det i form av ett hjärta är från 1949, det fick jag när jag låg på sjukhuset. "Kycklingen" som Tilda vill leka med fick jag 1954, har skrivit det med blyerts.
Min mamma var duktig att hitta roliga påskägg som det lila sammets ägget.
Min påskägg samling.

Måste berätta att igår på skärtorsdagen var vi på begravning av en före detta arbetskamrat till Arne.
Jag har bara träffat honom och hans fru några gånger. Vi var bjudna till dem en nyårsafton och de var hos oss en sissta april.
Men det räckte att bli förtjusta i båda. Vi har talat om att bjuda dem till landet men som mycket annat har det inte blivit av.
Man förstår av att kyrkan var så gått som fullsatt att han P-G var en mycket uppskattad och omtyckt person.
Vid minnesstunden höll lokalen nästan på att inte räcka till p gr av alla som ville deltaga. Det bjöds på en suverän lunchsupé, samt kaffe och en nöttårta som jag inte kommer ihåg namnet på.
Det som var roligt (konstigt med begravningar) var att jag träffade en f deta arbetskamrat som jag många gånger undrat hur hon har det, efter att hon flyttat till Umeå. Varje gång jag åker förbi det hus de hade nyss byggt har jag tänkt på henne, om saker som hände på jobbet mm.
Eftersom vi inte blev nära vänner, jag var singel och lite äldre, hade skolbarn, hon gift med småbarn, så har vi inte haft någon kontakt. Därför var det kul att för en kort stund få prata och byta mailadress.


Kommentarer
Postat av: Cia

Glad Påsk! från oss fyra på Västkusten.

2010-04-05 @ 10:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0