ADLS-problem.

Vilket krångel........ helt plötsligt blev det problem att komma ut på internet.
Snudd på att man får psykiska besvär, kan inte läsa mail, inte läsa kvällstidningarna och inte gå in och jobba i bloggen.
Modemet blinkar och jag kollar uppkopplingen på kontrollpanelen flera gånger. Drar ur router och modem samt telejacket som jag får instruktioner att göra.
Ringer 90200 Telia.....du står som nr 60 i kö. Det går 1½ dag, då ringer jag Thomas som har Nylands data.
Han kommer snabbt efter att ha varit på en firma ca 1½ km från oss, de har också problem, han säger, det är inte du som har något fel utan det är TELIA.
Thomas
Thomas.
Har en länk till hans hemsida om finsklapphund som han har massor med rosetter från utställningar på sina två älsklingar.

Han vill att jag ringer och felanmäler...........du står som nr 39 i kö.
Idag torsdag har en tekniker varit här. Det visar sej att vi inte har modem och routern på första jacket, villket man bör ha (det har ju funkat tills nu). Teknikern kan inte göra detta utan jag måste ringa Telia och begära detta jobb så kontaktar de honom.
90200 du står som nr 3 i kö.
- Nej det kan vi inte göra, ni har ADSL hos oss Telia men inte telefon (vi har Tele2) så då måste ni begära flyttning av huvudjack hos den teleentreprenör ni har.
- Tele2....du står som nr ? i kö. Nej vi gör inte några sådana jobb. Du får själv skaffa en tekniker som kommer och byter plats på huvudjacket.

Som tur är skulle jag på fotoklubbens månadsmöte. Betydligt trevligare än att stå i någon telekö.
Fotoklubben
Tre nya som jag inte träffat, ett par hade gått kurser i vinter.
Alla har bilder med sej som vi tittar på. Två stycken hade gjort fina fotoböcker som jag blev sugen på att prova att göra. Har laddat ner programmet från Fudji, så katten blir försöksoffret. 

Kommentarer
Postat av: Cia

Det är vell underbart med data krångel...

Hoppas att ni i alla fall får en bra valborg.

Kram från oss alla på Västkusten

2010-04-30 @ 13:42:36
Postat av: carro [fotograf]

tack.. när jag tog dessa kort hade jag lånat min kompis telezoom objektiv. sen gick jag bara ut med mitt stativ och riktade in mot månen. men jag använde en väldigt kort slutartid :)

2010-05-04 @ 21:29:58
URL: http://piixiegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0