Höstens intåg.

Ja så då är det höst med dimma på morgonen, när den lättat så finns ofta solen där.
Jag undrar vad Tilda tycker om att det blir lite kallare och fuktigare, hon kommer ofta in efter att ha varit ut när Arne hämtat tidningen, lägger sej vid mina fötter och tycker nog att hon har ett bra hem.
Gillar att äta gräs, bra för magen??
Tilda äter gräs.

Har även skaffat nya batterier till "kattringklockan", som jag beskrivit tidigare. Börjar vänja henne vid att hoppa upp på stolen på farstubron, där ett grovt tyg ligger över den konstruktion som ringer när hon tar lite "godis". Den ringande delen ligger inne i hallen.
Ringklocka o godis. Ringdelen.

Kan inte låta bli och fota den otroligt vackra och stora ros vi har i rabatten, just nu är den hjättestor.
Hjätterosen.
Den är enorm, rosen.

Kommentarer
Postat av: Cia

Vilken gigantisk ros!

2009-09-22 @ 17:41:38
Postat av: Anonym

Mmm...den är jättevacker...vad heter den? det ser nästan ut som en Hanne? så hette en ros som jag hade och har beställt igen...den blir stor som ett kaffefat och doftar gudomligt...Ingrid

2009-09-23 @ 15:54:00
Postat av: Lotta

Rosen heter Isabella Rosselini TM, Storblommig.

Zon 1-4. Jag köpte ju fel, hade tänkt mej Flamentans en slingerros som tål vårt klimat. Tror att denna stod vid dessa och jag ryckte åt mej en kruka. -får se hur det går med vintern.

2009-09-24 @ 09:20:43
URL: http://skaret.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0