Älgjakt pågår.

Tar paus från Kreta eftersom älgjakten började i måndags den 7 sept.
Hann bara ut på passet en kort stund så small det, Micke sköt en kalv. Vår tilldelning i år är en vuxen och två kalvar. Vi är ju ett litet jaktlag och det finns inte så mycket älg.
7 sept sköt Micke en kalv.

På eftermiddagen satt jag i ett nytt jakttorn. Döm om min förvåning så kommer en bil och ut kliver två kä...damer och börjar ropa till mej -Finns det några bär här?
Jag visar geväret och ropar tillbaka att vi satt upp en skylt att älgjakt pågår.
Bärplockare.
Jag tog ett foto  när de for därifrån och kunnde soma in och se bilnummret, så jag vet vilka det var men det tar jag inte här.
Ville man förstöra älgjakten, eller är det bara oförstånd? Det har hänt flera gånger att folk kommer ridande på häst (utan iögonfallande klädsel), trots varningsskylt.
Älgjakt pågår.

Kommentarer
Postat av: Marléne

Hmmm...alla vet väl att det inte är en bra idé att plocka bär när älgjakten är i full gång.



Emma tyckte först lite synd om älgen på kortet, men blev sedan glad när den skulle få åka fyrhjuling,för det är ju kul för älgen att åka....barn är bra underbara!

2009-09-09 @ 14:14:46
Postat av: Cia

Ha ha, helt underbart att läsa om Emmas kommentar...

Tänk vilken otroligt tur för älgen!

2009-09-09 @ 16:39:02
Postat av: Bengan Jansson

Är det älgjägare som bestämmer vem som får vistas i skogen, även om det pågår älgjakt ???

2009-09-10 @ 21:25:25
URL: http://www.bejson.blogspot.com
Postat av: Lotta

I en by som våran kan man ringa jaktledarna och fråga var och när man inte jagar när man vill ut och plocka bär, många trycker på allemansrätten men det handlar om hänsyn från båda parter.

2009-09-11 @ 08:42:37
URL: http://skaret.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0