"Soffor".

Måste visa mina "soffor". Har fotat några soffor som jag tycker ser mysiga ut, åtminstånde för ögat. Det är inte alltid man vågar sätta sej på dem.
Här är en som Arnes mamma satte mjölkrukorna på när hon mjölkat kossorna.
Nu i höstskrud.
Före detta mjölkkruks soffa.

På sommaren ser den annorlunda ut, här med söta besökare.
Endast lätta ungdomar och katter får sätta sej.

Var till Västeråsens naturreservat som hade den här varianten.
Västeråsens naturreservat.

Augusti besökte vi Kreta och där vid ett stopp på en rundtur såg jag denna soffa.
Soffa på Kreta.

Vid ett besök i Egypten våren 2008, åkte vi på en tur till Kairo och Luxor. Man samlade bussarna på ett ställe innan fortsatt färd i konvoj på 80 till 100 bussar (jag försökte räkna). På detta ställe hade man spikat fast trasmattor på sofforna. Inga stickor i ben och rumpor. Det går ju i ett land där det sällan regnar.
Soffa i Egypten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, så vackert att vila ögonen på!! bilden med den vackra unga flickan med livet framför sej, sittandes på mormors ålderstigna soffa med kaffepannan som snart ska sättas på järnspisen och katten som väntar på att bli smekt...

bilden får fantasin att flöda....Ingrid

2009-10-30 @ 10:16:45
Postat av: Anonym

fina bilder!

2009-10-30 @ 14:08:14
Postat av: Tess

Tack, vad kul att du fick inspiration!

Fina soffor!

2009-11-02 @ 16:44:06
URL: http://www.egowar.se
Postat av: Tess

Å, ta foton och visa! Vill se!

2009-11-02 @ 17:55:31
URL: http://www.egowar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0