Saffransbullar.

Längtar varje år på saffransbullarna, de luktar och smakar så gott.
Men jag blir besviken varje år så jag funderar på att sluta köpa saffran för det varken smakar eller dofftar som det gjorde för "30" år sedan. Jag kommer inte ihåg exakt när de slutade att smaka och doffta, de blir bara vackert gula.
Saffransbullar

Jag har skrivit till PLUS och klagat, vill att de undersöker om vi blir lurade. I år köpte jag 2 st förpackningar saffran på ICA för 32.90/st 05 g.
Bakade på ½ l mjölk och använde båda förpackningarna, jag gula blev de men inte dofftar de saffran.
För flera år sedan köpte jag små förpackningar i spanien som hette Carmencita kostade 30 pesetas och det står azafran puro på dem.  De används för att riset skall bli gult i paellan.
Här kommer en bild där du ser förpackningarna. ICAs och SantaMaria (som  jag klagade på för några år sedan), samt de jag berättat om jag köpt i spanien ligger till vänster.

Bullar och saffransförpackningar.

Kommentarer
Postat av: matilda

åh, saffransbullar är ju världens godaste!!

2009-11-27 @ 12:46:03
URL: http://dresslikeme.blogg.se/
Postat av: soffie

mums va gott!

Va spännande att du skrivit till Plus hoppas de tar upp detta med saffranspriset för visst är dte sjukt dyrt!

må gott

2009-11-28 @ 22:29:41
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0