Pionerna blommar.

Jag älskar pioner och nu blommar de. De dofftar så gott. I år blommar de så rikligt att jag kan kosta på mej att ha tre styckern blommor åt gången i en vas.  
Den älsta pionen har jag grävt upp från min morfars grav när graven skulle tas bort på grund av ålder. Den var så stor att jag kunnat dela ut delar av plantan till den älsta  av kusinskaran fyra stycken för närvarande, Gun, Barbro, Maud och Ingrid, skall försöka få kontakt med Ulla i Stockholm för det finns en liten planta till henne också.
Den här pionen är både hjättegammal och lite lustig, den är svagt rosa när den börjar slå ut och sedan blir den vit.
Pionerna blommar. 

En planta har jag tiggt av en dam som hade en starkt rosa variant. En annan har jag tiggt av en vännina, den skall vara röd men har inte börjat blomma ännu.
Pionerna blommar.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

ÅÅÅÅ...är det så den ser ut! så vacker den är! min blommar inte i år men har vuxit till sej ordentligt...jag är mycket förväntansfull inför kanske nästa års blommning...Ingrid

2009-07-15 @ 14:00:32
Postat av: Bengan Jansson

Hallå Lotta

Hjääääälp ! Hittar INTE Din elektriska postadress.

Tacksam om vi får den. Det är kusinen Ullas man Bengt som frågar .

Imponerad av Dina bilder....vad vore livet utan bilder.

Livet är kort !!

Hej Schweiz

Bengt J

2009-07-16 @ 17:33:18
URL: http://www.bejson.blogspot.com
Postat av: Lotta

Kul med kommentarer, tack Ingrid och Bengan (Ulla). Jag sänder e-adress i mailform./Lotta

2009-07-16 @ 18:11:36
URL: http://skaret.blogg.se/
Postat av: ingrid

Hej igen...tänk vad bilden av en vacker blomma kan göra med oss...pionen som förenar kusiner...helt fantastiskt...en sån blomma...Ingrid

2009-07-16 @ 18:21:53
Postat av: Magdalena

Väldigt fina bilder av Pioner, som du vet att jag älskar! Några av mina måste jag gräva upp och flytta till hösten då de växer dåligt och inte verkar trivas. Men andra växer så det knakar. Hoppas snart att din lilla kusinplanta av Morfars har blivit så stor att jag kan få en skvätt att plantera! /Magdalena

2009-07-23 @ 10:06:01
Postat av: Lotta

Hej gumman! Du fick en planta samtidigt som Maud och Ingrid fick. Jag hade med tre st krukor en lämnade jag hos dej. Kom inte ihåg om den blev planterad på en gång,men har en känsla av rabatten vid utgången från förrådet, kan du ha en pion där???/Mamma

2009-07-23 @ 12:15:26
URL: http://skaret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0