Några barnhistorier.

Var till grannen i ett ärende, hon bjöd på kaffe och då fick jag ett par historier som kom att handla om hennes 5 åriga barnbarn som vistas på dagis.

5-åriga Lena frågar sin dagiskompis Alex:
- Vill du gifta dej med mej?
Alex:
- Nej.
Lena:
- Ja då kommer du allt att få ångra dej.

Vid ett annat tillfälle.

Alex till Lena:
- Får jag en puss av dej?
Lena:
- Ja (och så sker).
Alex:
- Får jag en till?
Lena:
- Nä, jag tycker att vi väntar med pussandet tills vi blir äldre.

Toscakaka hör påsken till, lika väl som fjädrar i riset.

Barnen jag visat bilder på kom på Skärtorsdag och vi skulle fika, kaffe och te till de vuxna,
påskmust till barnen, så jag ställde fram toscakakan,  men då sa 7-åringen:
- Är det bara det här till fikat???

Kul med barn som säger vad de tycker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0